IT WAS A BAD CHOICE

But I have no regrets. I knew. 

  Ok. Jeg har bare meg selv å takke, og det var helt klart min feil, men krem måtte jeg ha og krem skaffet jeg meg. Jeg tok åpenbart ikke med meg nok av min favorittkrem på tur, og da får man jo ta konsekvensen. Jeg skal begynne med det positive:
1. Kul emballasje. Hendig, praktisk og behagelig. Digger tubeformatet. God å holde i. 

2. Søtt design og fine farger.

3. Farge, duft-og parabenfri.

4. For sensitiv hud. Beriket med lakrisekstrakt og druekjerneolje. 

5. Prisgunstig. 50 ml kostet 5,99€ i dagligvarebutikken. 

6. Solfaktor 15

Alt vel så langt, men produktet funker ikke helt og holder ikke hva det lover. Kremen trekker ikke inn i huden, men blir liggende som en hinne og irritere på overflaten. Den gir bittelitt beroligende effekt akkurat i det den påføres, men etter en stund blir man litt stiv og seig i maska og følelsen av ubehag og irritasjon kommer snikende. Jeg testet den i to dager og tvang meg til å bli kjent med produktet, men måtte kaste inn håndkleet, innse at jeg ikke kunne bruke den og brukte heller øyekremen min fra Bioderma, 13€ på Pharmacy, som ansiktskrem avreisedagen fordi jeg ikke orket tanken på å ha denne kremen på huden i timesvis. Den irriterte både huden min og meg så til de grader at jeg ikke maktet å bære den. Når dét er sagt kan jo Nivea Soin De Jour Sensitive funke supert til andre, og det hadde vært gøy om noen hadde gode erfaringer med den. Dette her er kun min subjektive mening og jeg snakker kun for meg selv her, men jeg skulle så gjerne ønske at forbrukeren fikk noe igjen for pengene sine uansett. Jeg har nok peiling på produkter til å vite at jeg blir lurt når jeg velger det jeg velger og jeg har lett for å skille klinten fra hveten når det kommer til kvalitet, så meg er det ikke synd på. Jeg hadde rett og slett bare litt moro av å teste ut et rimelig produkt jeg ikke hadde sett før i et par dager, for jeg visste jo at dette ikke akkurat var et ekteskap, så den er grei. Jeg tror likevel Nivea hadde hatt mer å vinne på å bruke bare en brøkdel mer av reklamebudsjettet sitt på selve innholdet i produktene sine enn på trivelige, og sikkert kostbare, kampanjer. Ja, da ville nok produktene bli litt dyrere, men de ville uansett ikke flådd folk. Snarere tvert i mot. Én av de aller viktigste egenskapene til en krem er jo at den må kunne trekke inn i huden. Gjør den ikke det hjelper det ikke hvor mange fine ingredienser og egenskaper den sies å skulle inneha. De kommer jo ikke inn i huden og får gjort jobben sin. Og det er her man som forbruker kan føle en forskjell. Molekylstørrelsen i et produkt er helt avgjørende for om produktet klarer å levere eller ei. Er den for stor blir det som å presse en klinkekule gjennom en sil, og produktet blir liggende utenpå huden i sin egen verden. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *