It’s Over

  Ja, ja. Nå er det slutt. Denne kremen har vært min soleklare favoritt i årevis. Perfekt til min sensitive hud. Nå er det bare bittelitt igjen av den, og min faste langer får ikke tak i mer av den heller. Sukk. Sånn har det vært i alle år. Beautybransjen kutter ut produkter rett som det er, relanserer dem eller erstatter dem med noe som skal være «nytt og bedre». Det er svært sjelden det er bedre selv om det er nytt. Jeg har ikke tall på alle de gangene favorittene mine bare har forsvunnet fra markedet uten så mye som et knyst. Det være seg sminke eller krem. Plutselig står du der sjokkert og intetanende i et parfymeri med haka i bakken, måpende til damen bak disken, mens hun forteller den skrekkelige sannheten om produktet du gikk dit for å kjøpe. Så begynner jakten på den perfekte erstatningen, som selvsagt ikke finnes på kloden. Du blir tvunget til å ta til takke med nest best. Noe som ikke funker like bra. Noe som har en helt annen konsistens og duft. Noe huden din ikke blir like begeistret for. Noe du ikke trives like godt med, og noe du egentlig ikke liker. For det du likte aller, aller best, og som huden din takket et stort ja til, det er borte nå. For alltid! Krise. Ja, et skikkelig luksusproblem, men krise for en stakkars beautyjunkie som meg. Og deg. For hvor mange knuste beautyhjerter finnes der ute? Min historie er bare toppen av isfjellet. Tro du meg. Det hviler mange tragedier på skjønnhetsbransjens havbunn. 

Hva så? Er det ikke en gylden mulighet til å prøve noe nytt og bedre? Finne en ny kvalitet som huden blir enda mer glad for? Nope! Man bør i størst mulig grad holde seg til de produktene huden absolutt elsker. Den er nemlig levende, og har sin helt egne mening om ting. Dessuten tar den seg god tid til å bil bra igjen hvis den først er blitt dårlig, men dårlig kan den bli temmelig raskt. Derfor er riktige produkter tilpasset din hudtype så utrolig viktig. Det er ikke bare å smøre på seg noe tilfeldige greier. Det har til og med ikke med prisen å gjøre heller. Det er ikke sånn at dyrest alltid er best. Denne lille vidunderkrukka har kostet under 500kr, og den er genialt god. Så pass deg for kremer til 3000kr for 50ml fordi de inneholder gull og diamantstøv, med mindre du er like fornøyd med den som jeg er med min. Da skal jeg ikke blande meg et sekund.

 Så hva nå? Jeg kommer til å bruke opp siste rest i kveld. Det betyr at jeg starter tirsdagen UTEN min faste, fantastiske, superbra og vakkert duftende krem. Jeeeez! For et skrekkscenario å måtte forholde seg til på en så fin dag som denne! Hjelpe meg! Ok, jeg må ut og jakte krem. Jippi! ( prøver å være positiv. Har jeg noe valg? ) Verden er sikkert full av uoppdagede skatter jeg har gått glipp av i alle disse årene fordi jeg har vært så trofast mot denne her, men vi to har en historie sammen, ser dere. Det begynte nemlig med at denne spesifikke kremen reddet livet og framtiden til huden min. Den hadde slått seg helt vrang på grunn av en allergisk reaksjon jeg hadde pådratt meg etter å ha brukt bra, men tydelig feil produkter over en tid. Ikke lenge. Det var kløe, rødhet, irritasjon, stramhet og stress i huden. Den var mildt sagt sint, som jeg selv kan være av og til. Jeg var i ferd med å utvikle utslett og eksem da jeg tok kontakt med en tidligere medelev jeg gikk sammen med på hudpleielinja i Sarpsborg på 90-tallet. Hun driver et supert spa her i byen, og jeg visste at hun hadde det samme merket i sin salong som vi brukte på skolen den gangen. Germain de Capuccini! Det fine, spanske merket som selv den gangen var litt trøblete å få tak i, og da fantes agenturet i Norge. Da kan dere tenke dere. Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Kvalitet har alltid hatt tøffe kår. Så nå må jeg på avvenning. Cream rehab. Komme over sorgen, og finne meg en ny.  Oj, oj, oj. Tårene triller allerede. 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *